Sunday, August 13, 2017

Keperluan utama ibu selepas bersalin




Selalunya bila customer tanya tentang set berpantang shaklee, yang paling utama ummi akan cadangkan protein dan kalsium.

Sebab apa tau tak?

1) Ibu dalam pantang perlu mengambil secukupnya makanan sumber protein seperti ikan, ayam, telur dan kekacang. Sumber protein amat penting untuk memulihkan luka akibat bersalin sama ada luka faraj atau pembedahan. Salah satu fungsi protein adalah pembentukan tisu-tisu badan yang membantu luka untuk sembuh.

Selain itu, makanan ini juga membekalkan zat besi besi yang penting untuk pembentukan sel darah merah bagi menggantikan darah yang banyak hilang semasa proses kelahiran  dan dapat mencegah masalah anemia. Kekacang juga merupakan sumber serat yang baik.

Ibu selepas bersalin juga memerlukan banyak protein untuk membekalkan tenaga kepada ibu. Oleh itu, elakkan amalan hanya mengambil ikan kering semasa berpantang kerana ini boleh memudaratkan kesihatan kesihatan. Pastikan diet harian ibu mengandungi sumber makanan daripada kumpulan ini.

2) kalsium sangat penting sepanjang tempoh hamil sehinggalah menyusui bayi. Jika ibu tidak mengambil kalsium tambahan untuk memenuhi keperluan pertumbuhan bayi, maka tubuh akan ‘mengambilkan’ untuk si kecil tambahan kalsium dari tulang ibu. Ini menyebabkan kepadatan tulang ibu menurun, begitu juga gigi, dan timbullah masalah gigi mudah goyang/tercabut dan rasa ngilu pada tubuh, tangan/kaki mudah mengalami kekejangan disertai meningkatnya risiko tulang patah ketika cedera.

Sebab itu ummi akan mencadangkan ibu2 selepas bersalin (dan ketika mengandung) untuk amalkan Energizing soy protein dan ostematrix.

1) Energizing soy protein - minuman berprotein tinggi untuk top up keperluan protein ibu dan baby. Membekalkan tenaga kepada ibu dan menjadikan susu ibu pekat dan baby kenyang lebih lama. So ini akan membantu menaikkan berat badan baby.

10 Kebaikan ESP Shaklee Untuk Ibu Mengandung dan Menyusu Berdasarkan Testimoni;

🌸Bagi tenaga semasa hamil, semasa proses bersalin dan ketika berpantang.
🌸Bagi rasa kenyang yang lama
🌸Kulit ibu makin cerah dan licin
🌸Kulit baby halus dan gebu
🌸Tiada stretch mark dan stretch mark yang lama pun hilang
🌸Masalah gastrik dan pedih ulu hati hilang
🌸Bantu masalah diabetes (GDM) ketika hamil
🌸Hemoglobin (HB) tiada masalah
🌸Berat badan tak naik banyak atau berlebihan
🌸Susu badan meriah dan pekat

2) Ostematrix ataupun pil kalsium shaklee -  juga mengandungi vitamin D dan magnesium yang berfungsi untuk membantu penyerapan kalsium ke dalam tulang.

Kesan kepada ibu yang mengambil ostematrix:

 ❤Tiada masalah kekejangan (cramps) dan ngilu terutamanya pada kaki, tangan, pinggang dan jari-jari.
 ❤Buangair besar lancar, tiada masalah sembelit.
❤ Memelihara gigi ibu -  Tiada masalah gigi bergoyang dan sakit gigi.
 ❤ Membantu banyakkan susu ibu.


So, semoga ibu-ibu tidak meremehkan pengambilan protein dan kalsium selepas bersalin nanti (lagi bagus amalkan sedari awal mengandung). Ini untuk memastikan kesihatan ibu-ibu juga kan ;)

Ibu-ibu berminat tak nak cuba kedua-dua supplemen ni?

Whatsapp ummu naurah 013-3014573

ID Shaklee 1194767

Kawasan COD; Sitiawan/Manjung/Lekir/Lumut dan sekitarnya.

Pos ke seluruh Malaysia





No comments:

Post a Comment